خوب:
دوستان عزیز یک سری اموزش از وباسایت های دیگه قبلا داشتم که خیلی قدیمی بود و یادمم نیست از کدوم وبسایت ها هست براتون قرار میدم امیدوارم خوشتون بیاد نظر یادتون نره!

~~~~~~~~~~~~~~~~


آیا می دانید که ...

  1. جابه جایی قهرمان: یه قهرمان رو (حتی اگه زنده باشه) می شه بین دهکده ها(ی مختلف یک بازیکن) جابه جا کرد؟
    بر خلاف تمام انواع نیروی دیگه که از یک دهکده خاص تولید می شن و تا آخر بازی فقط می تونن از همون دهکده حمله بکنن (پلاک ثابت شهرشون رو دارن!)، قهرمان رو می شه بین دهکده ها جابه جا کرد و از دهکده های مختلف برای حمله فرستاد! برای این منظور کافیه که دهکده مقصد پیش از رسیدن قهرمان، عمارت قهرمان داشته باشه. در اون صورت می تونین ببینین که به محض رسیدن قهرمان (به عنوان نیروی پشتیبان) قهرمان جزوی از سربازهای دهکده مقصد می شه و توی لیست سربازان قرار می گیره (نه لیست نیروهای کمکی!).

  2. کسب تجربه قهرمان: تجربه قهرمان با کشتار به دست می یاد و این تجربه برابر گندم مصرفی مقتولین هست و ربطی به نیروهای همراه قهرمان (تو همون موج حمله) نداره.

  3. فروم اتحاد: توی فروم اتحاد شما می تونین با گذاشتن [ b ] (سه کاراکتر بدون space) قبل از یه مدت و [ / b ] (چهار کاراکتر بدون space) بعد از یه متن اون تیکه رو bold (تیره) کنین؟
    دقت کنین که تگ پایانی چهار کاراکتر داره که به ترتیب ] و بعد / و بعد b و بعد [ هست. (ممکنه تو کامپیوتر شما ] و [ برعکس نشون داده بشه؛ شما فرض کنین از چپ به راست داره نوشته می ش). من این فاصله ها رو برای این گذاشتم که فروم خودش این tag ها رو اِعمال می کنه رو متنم (به جای این که نشون بده!)
    به جای [b ] اگه از [ i ] یا [ u ] استفاده کنین (و بالطبع حرف b پایانی رو با i یا u جایگزین کنین) متن شما ایتالیک (کج) و underlined (زیرخط دار) می شه.
    هم چنین می تونین با [ color=blue ] (و آخرش [ / color ] (کلاً بدون space) متن تون رو آبی بنویسین. به جای blue از رنگ های عادی دیگه (مثل red یا green) هم می تونین استفاده کنین. (منبع این نکته: help انگلیسی).

  4. مخفیگاه: تا لول ۵ مخفیگاه، مخفیگاه هیچ گندمی مصرف نمی کنه!
    پس اگه می خواین گندم اضافی حروم نکنین شاید (صرفاً شاید) بد نباشه که بعد از یه مخفیگاه لول ۱۰، مثلاً دو تا مخفیگاه لول ۵ بزنین. البته ذخیره دو تا لول ۵ می شه ۵۶۰ و نه ۱۰۰۰! اما خب هزینه اش کمتره.
    مخفیگاه گول گنجایشش دو برابر هست (یعنی تو لول ۱۰، ۲۰۰۰ تا از هر منبع رو نگه می داره) و اثر مخفیگاه تمام نژادها وقتی مهاجم توتن باشه به دو سوم کاهش پیدا می کنه (یعنی اگه ۳ تا مخفیگاه سطح ۱۰ رومن باشه، جمعاً جلوی توتن از هر منبع ۲۰۰۰ تا نگه می داره).

  5. قصر.اقامتگاه: هزینه ساخت و ارتقاء اقامتگاه از سطح صفر تا سطح ۱۰ حدود ۶۰ هزار منبع هست و برای قصر از سطح صفر تا سطح ۱۰ حدود ۹۰ هزار منبع!
    البته قصر امکان پایتخت کردن رو به شما می ده و در لول های ۱۰، ۱۵ و ۲۰ (جمعاً سه بار) به شما slot خالی برای تسخیر/بنا ی دهکده جدید می ده ولی اقامتگاه در لول های ۱۰ و ۲۰ (جمعاً دو بار).

  6. سطح منابع: از نظر اقتصادی همیشه سعی کنین اختلاف سطح مزارع یه منبع تون حداکثر یک باشه؛ یعنی دو سطح اختلاف وجود نداشته باشه.

  7. کارخانه: یک استثناء برای نکته بالا لول ۹ هست. یعنی وقتی یه منبعتون رفت به لول ۹ (خصوصاً چوب/خشت/آهن) همون منبع رو بلافاصله به لول ۱۰ برسونین (یعنی بشه یه ۱۰ و سه تا دونه ۸) تا بتونین ساختمون مربوطه (آجرپزی، آهنگری، چوب بری) رو بزنین. این ساختمون ها در مقایسه با ارتقاء سایر فیلدهای همون منبع از ۸ به ۹ هزینه آپدیت کمی دارن (حداقل تا ۱۵ درصد). بهترین زمان ساخت آسیاب/نانوایی برای دهکده های عادی (مثل دهکده اول) هم تو این پست هست.

  8. حمله عادی یا غارت: هرگز حمله عادی نکنین مگر: ۱) می خواین اسیراتون رو آزاد کنین. ۲) می خواین با منجنیق/دیوارکوب حمله کنین. ۳) توی شبیه ساز جنگ حتماً حساب کردین که به صرفه تر هست (معمولاً وقتی اتفاق می افته که تو غارت بیش از ۸۰٪ نیروهای مدافع نابود بشن)


  9. دیوار: اعدادی که توی این جدولها (دیوار رومن، دیوار گول، دیوار توتن) برای تخریب دیوار نوشته شده برای تخریب کامل در یک مرحله هست!
    دیوار توتن خیلی دیوارکوب بیش تری برای تخریب می خواد (در مقایسه با دیوار گول و رومن)، ولی دفاعش کمتره. کلاً دفاع دیوار بر حسب قدرت دفاع هست: اوّل رومن، دوم گول، سوم توتن و بر حسب تعداد دیوارکوب مورد نیاز دقیقاً بر عکس همین هست. ضمناً دیوار توتن برای ساختنش آهن نمی خواد!
    البته اگه تعداد دیوارکوب هاتون کمتر از حد نیاز باشه (مثلاً برای دیوار رومن سطح ۶ به جای ۶ تا دیوارکوب، ۵ تا بفرستین) سطح دیوار رو پایین می یاره. شبیه ساز جنگ این جا می تونه خیلی کمکتون بکنه. مثلاً با این که گفته شده تخریب دیوار سطح ۲۰ توتن به ۲۶۰ تا دیوارکوب احتیاج داره، اما با ۳۰ تا دیوارکوب می شه یه لول سطحش رو آورد پایین!


  10. استفاده از کیبرد در نقشه: توی صفحه ی نقشه در بازی (دایره سوم از ۵ تا)، شما با زدن کلیدهای جهت (بالا، پایین، چپ، راست) می تونین توی نقشه جا به جا بشین!
    ضمناً با کلیک روی فلش های کوچیک سمت راست پایین، شما می تونین ۷ واحد در راستای مربوطه حرکت کنین. و اگه ماوس رو روی فلش ها نگه دارین، بهتون جهت حرکت رو (به فارسی) می گه.
    ضمناً با نگه داشتن ماوس روی مقدار منابع (در هر صفحه دهکده) می تونین نرخ رشدشون رو ببینین.

  11. منجنیق : تعداد منجنیق های مورد نیاز برای تخریب یک ساختمون بر حسب سطح اون ساختمون تویاین شکل
  12. هست

  13. travianhacks
  14. روحیه مردم: یه چیزی هست به اسم morale bonus یا روحیه مردم که باعث می شه اگه یه بازیکن پرجمعیت به یه بازیکن کم جمعیت حمله کنه، بر حسب نسبت جمعیتشون به بازیکن مدافع کم جمعیت یه درصد دفاعی ای اضافه بشه. برای همین بهتره اگه به یه دهکده با جمعیت کم تر از خودتون حمله می کنین، حتماً اعداد «جمعیت» (جمعیت کل دهکده های طرفین) رو هم در شبیه ساز بزنین.


  15. جاسوسی: در فرستادن جاسوس، نوع حمله (عادی / غارت) اصلاً تفاوتی نداره.
    در مأموریت جاسوسی هرگز از جاسوس های مدافع کسی کشته نمی شه و در صورتی که حداقل یک جاسوس مهاجم کشته بشه، مدافع از جاسوسی با خبر می شه.
    هم چنین با داشتن حداقل ۱۰ جاسوس در خونه، شما می تونین تقریباً از هر جاسوسی ای (حتی با ۱۰۰۰ جاسوس مهاجم) مطلع بشین. اما خب برای این که به فرض بتونین ۱۵ جاسوس مهاجم رو کاملاً خفه کنین (که هیچ کدوم بر نگردن و اطلاعات لو نره) حدوداً به ۳۰ جاسوس در منزل نیاز دارین!